Skip to main content

Želis li da postižeš uspeh u svim sferama svoga života?

Aktivno slušanje je ključna veština koja se često zanemaruje.

Ova veština vam može pomoći u poslu, komunikaciji sa porodicom, prijateljima, partnerom….

Na poslu npr. mnogi prodavci su više fokusirani na svoje proizvode i usluge, nego na potrebe svojih kupaca. U kući mnogi roditelji ili parovi su više fokusirani šta sve treba da se uradi ili ima, nego kako se međusobno osećaju, kako su proveli dan, koje potrebe imaju…

Aktivno slušanje može biti veoma moćan alat jer ti pomaže da bolje razumeš klijenta, člana porodice, dete, prijatelja – njegove potrebe, probleme, želje, izazove, nedoumice i time značajno poboljšaš međusobni odnos, a kao rezultat tog rezultata ili što ja volim da kažem benefit od benefita je:

fenomenalni poslovni učinak ( više prodaje, postignutih rezultata, bolje radno okruženje…)

prisni odnosi sa partnerom

skladni odnosi sa decom

bliski odnosi sa porodicom i prijateljima…..

Evo nekoliko trikova koji će ti pomoći da bolje komuniciraš:

  1. Fokusiraj se na sagovornika:

Umesto da se fokusiraš samo na svoje potrebe, proizvode i usluge, fokusiraj se na sagovornika i njegove potrebe. Postavljaj pitanja, slušaj pažljivo i pokaži zainteresovanost za ono što ti on/ona govore.

  1. Budi svestan/a neverbalne komunikacije:

Tvoji neverbalni signali mogu da otkriju mnogo o tvojoj nameri i stavu prema sagovorniku. Zato vodi računa o tome kako stojiš, gestikuliraš i gledaš u njega/nju.

  1. Ponovi ono što je sagovornik rekao:

Kada osoba sa kojom pričate izrazi svoje potrebe ili probleme, ponovi to što je rekao da bi bio/la siguran/na da si ga razumeo/la. To će pokazati da slušaš i razumeš njegove/njene potrebe.

  1. Ne prekidaj sagovornika:

Ponekad je lako da se uključiš u razgovor i počneš da pričaš o svojim potrebama, željma ili proizvodima i uslugama pre nego što sagovornik završi sa svojim mišljenjem. Međutim, važno je da ne prekidaš sagovornika i dozvoliš mu da završi svoju priču.

  1. Postavljaj otvorena pitanja:

Postavljaj pitanja koja će sagovornika  naterati da govori i daje detaljne odgovore, kao što su „Kako Vam se to čini?“, „Šta mislite o ovom rešenju, to bi vam pokrilo te i te potrebe..?“, „Za šta veruješ da bi ti koristilo..?“ ili „Šta želiš umesto toga što sad imaš / što ti se sada dešava…?“…

Aktivno slušanje može biti razlika između uspeha i neuspeha u životu. Kada aktivno slušaš sagovornika, možeš bolje razumeti njegove potrebe i probleme, što ti omogućava da mu ponudiš proizvode ili usluge koji najbolje odgovaraju njegovim potrebama.

O svemu ovome, o tome kako da unaprediš prodaju (za svoj ili biznis klijenta), unaprediš emotivne odnose sa partnerom, uskladiš svoje i potrebe svoje dece i porodice, budeš pravi prijatelj i imaš izvršne prijatelje…

i o ostalim prodajnim trikovima, možeš naučiti kroz NLP Practicioner edukaciju.

Pridruži se velikom broju uspešnih ljudi, uspešnih pre svega na polju privatnog  života iz koga neminovno sledi i uspešan poslovni život!

Pridruži nam se da rastemo zajedno 🌿

 

dr Katarina Stojanović

NLP trener i coach

Autor programa MindUp